شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

بتن سخت - بتن دکوراتیو

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

بتن دکوراتیو

بتن دکوراتیو درشهرها و مناطق مسکونی بسیار مورد پسند واقع شده است به خصوص در سواره رو ،کناره های استخر و مسیرهایی که میزان تردد بالایی دارند از بتن دکوراتیو برای فضاهای داخلی استفاده می کنند تا طرح های زیبا ایجاد نمایند. شهرداری و سازمان های حمل و نقل نیز از کف دکوراتیو (استامپی)در بسیاری از پروژه های خود ازجمله پارک، استادیوم و فضاهای فرهنگی ورزشی، به دلیل قیمتی با صرفه و قابل رقابت با سایر مصالح و اجرای سریع آن استفاده می کنند.بتن دکوراتیو را معمولا بر اساس نوع اجرا یا ظاهر نهایی آن نامگذاری می کنند.بتن های دکوراتیو را به دو شکل در جا و پیش ساخته می توان تولید کرد. بتن دکوراتیو پیش ساخته برای دیوارپوش ها مناسب بوده و کمتر به عنوان کف پوش مورد استفاده قرار می گیرد.

اجرای بتن دکوراتیو

در مرحله اول برای اجرای کار،بتن را با رعایت اصول در محل مورد نظر ریخته و لایه ای رنگی بر روی آن اجرا می گردد در مرحله بعد پودر دو منظوره رنگی و جدا کننده قالب بر روی کار پاشیده شده و با استمپ لاستیکی روی بتن مهر زده می شود و درآخر درزها پر می شود. با استفاده از استمپ های مختلف و همچنین رنگ های متنوع می توان طرح های زیبایی را ایجاد کرد.

بتن دکوراتیو

مزایای بتن دکوراتیو:

  • عدم وجود مشکلات رایج در بتن، از قبیل: ترک خوردگی، پودر شدن، تکه برداری
  • قابلیت رنگ آمیزی با شفافیت و دوام بسیار زیاد
  • قیمت تمام شده بسیار پایین تر و با صرفه اقتصادی با توجه به کلیه جنبه های کارکردی، استحکام، تزئینی، فن آوری، نیروی انسانی
  • پیاده سازی سریع و آسان
  • استهلاک بسیار ناچیز و عمر مفید فوق العاده با حفظ شرایط اولیه
  • مقاومت بسیار بالا در برابر زلزله، تغییرات دما…
1